برس صنعتی سورتینگ مخصوص مرکبات

سورتینپگ مرکبات

امروزه مرکبات طرفداران بسیار زیادی پیدا کردند. از همین رو میزان تولید مرکبات هم افزایش چشمگیری داشته است. از طرفی تمامی افراد به دنبال خرید بهترین مرکبات با ظاهری سالم و طعمی بی‌نظیر هستند. البته در قدم اول خرید، ظاهر مرکبات بسیار مهم‌تر است. تمامی مرکبات قبل از ورود به بازار سورتینگ می‌شوند. یعنی بر اساس پارامترهای مشخص درجه بندی شده و در نهایت میوه‌های درجه یک باقی می‌مانند. سورتینگ مرکبات توسط دستگاه‌های مکانیکی انجام می‌گیرد. دستگاه‌های سورتینگ برای بالا رفتن میزان فعالیت و هم‌چنین افزایش دقت در زمینه سورتینگ از برس‌های مخصوص صنعتی استفاده می‌نمایند. برس سورتینگ مرکبات، باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. چون بر روی دسته بندی و حتی بسته بندی مرکبات تاثیر مستقیمی دارد. نوع بسته بندی مرکبات بر قیمت نهایی و در نهایت بر میزان خرید محصولات هم تاثیری بسزا دارد. در ادامه با برس صنعتی و سورتینگ بیشتر آشنا خواهیدشد.

سورتینگ مرکبات

سورتینگ چیست؟

 

سورتینگ در اصل اصطلاحی معروف است که به جدا سازی، پیمایش و دسته بندی محصولات مختلف اشاره می‌کند. عمده‌ترین میزان سورتینگ در هر کشور برای محصولات کشاورزی انجام می‌گیرد. سورتینگ محصولات کشاورزی مختلف به این گونه است که؛ انواع میوه‌ها را پیمایش و دسته بندی می‌کنند. دسته بندی بر اساس اندازه، رنگ، ظاهر، شکل، کیفیت و سایر عوامل صورت می‌پذیرد. تمامی دستگاه‌های سورتینگ ناخالصی‌ها و میوه‌های خراب و فاسد را جدا می‌نماید. در نهایت میوه‌ها و مرکبات باقی مانده ازکیفیت بالاتری برخوردار هستند. عملیات سورتینگ میوه و مرکبات در تمامی کشورهای مدرن انجام می‌شود. با سورتینگ محصولات کشاورزی به راحتی کیفیت محصولات توسط مشتریان و مصرف کنندگان مشخص می‌گردد. هم چنین عرضه و توزیع تمامی محصولات کشاورزی با دقت و نظم بیشتری در بازار به جریان می‌افتد. برای ماندگاری بیشترمیوه‌ها باید محصولاتی که کیفیت یکسان دارند در کنار یکدیگر قرار گیرند تا مدت زمان بیشتری سالم بمانند. قرار گیری مرکبات با یک درجه کیفیت درکنار هم، نیز توسط دستگاه سورتینگ میسر خواهدبود.

 

انجام سورتینگ اصولی برای تمامی محصولات کشاورزی

 

زمینه عرضه و توزیع انواع محصولات کشاورزی از میزان رقابت بسیار بالایی برخوردار است. مراکز تولید محصولات کشاورزی در تلاش هستند تا بهترین محصولات خود را برای بالا رفتن در بازار رقابت ارائه دهند. استفاده از سورتینگ محصولات کشاورزی یکی از قدم‌های مهم برای افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و پیشی گرفتن از رقیب‌های این صحنه است. انجام سورتینگ برای محصولات کشاورزی از اصول و قوائد خاص خود پیروی می‌کند. در صورتیکه سورتینگ به صورت اصولی انجام نگیرد، پیمایش و دسته بندی محصولات کشاورزی به درستی انجام نخواهدشد. شستشوی سورتینگ از مراحل اولیه می‌باشد. به همین دلیل باید دقت بیشتری صرف این مرحله گردد. لازم به ذکر است که در صورتی که سورتینگ به صورت اصولی انجام گیرد، موجب حذف آفات مختلف و افزایش طول عمر محصولات می‌شود. استفاده از متخصصین در زمینه سورتینگ و انجام دقیق مراحل سورتینگ، زمینه را برای دسته بندی و توزیع بهترین محصول کشاورزی فراهم می‌کند.

 

مزایای سورتینگ

 

همانطور که اشاره شد، عملیات سورتینگ توسط دستگاه سورتینگ انجام می‌شود. سورتینگ محصولات کشاورزی در بیشتر کشورهای جهان انجام می‌شود. زیرا سورتینگ موجب می‌شود تا محصولات باکیفیت انتخاب شده و توزیع شوند. دستگاه سورتینگ تمامی محصولات سالم را از سنگ ریزه‌ها، اشیاء نامطلوب، برگ‌ها، زباله‌های همراه با میوه، محصولات نامرغوب و پلاسیده جدا می‌نماید. هم چنین برخی از محصولات کشاورزی ممکن است دچار آسیب‌هایی از جمله کرم زدگی، خرده شدن توسط حشرات، آسیب بیماری یا حتی محصولی نابالغ باشند. تمامی دستگاه‌‍‌های سورتینگ، محصولات با خصوصیات ذکر شده را هم جدا خواهندکرد. با حذف شدن تمامی میوه‌های بی‌کیفیت و سایر آلودگی‌ها، محصولات باکیفیت جدا شده و همزمان بسته بندی می‌شوند. در عملیات نهایی، پس از سورتینگ، مرحله جداسازی و شستشو همزمان انجام می‌شود.

سورتینگ مرکبات

دلایلی برای اهمیت سورتینگ مرکبات

 

متخصصان کشاورزی به سورتینگ محصولات اهمیت زیادی می‌دهند. دلیل اهمیت، کیفیت بسیار بالای محصولات و تایید مسئولان مربوطه است. کیفیت و نوع محصول برای سلامتی به صورت کامل مورد تایید قرار خواهدگرفت. در نهایت توصیه‌های بسیار زیادی برای استفاده از سورتینگ می‌گردد. اما با این حال بسیاری از تولیدکنندگان از سورتینگ محصولات خود خودداری می‌کنند. خودداری از سورتینگ محصولات موجب می‌شود تا محصولی با کیفیت پایین‌تر و با برگ و سایر ذرات به مشتریان ارائه شود. از طرفی مشتریان مرکبات سورتینگ شده را بیشتر قبول دارند. همین امر، دلیلی شده تا برخی از جوانان و کارآفرینان در زمینه سورتینگ فعالیت کنند. برای فعالیت در زمینه سورتینگ استفاده از وسایل صنعتی درجه یک اولین حرف را می‌زند. هم چنین برس‌های صنعتی مخصوصی برای سورتینگ استفاده می‌شود. در هنگام سورتینگ توجه به این برس‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

برس صنعتی سورتینگ

 

برس سورتینگ مرکبات یکی از اجزای اصلی و مهم هر دستگاه سورتینگ به شمار می‌آید. استفاده از برس صنعتی در زمینه‌های مختلف از جمله همین زمینه سورتینگ، طی چندین سال اخیر رواج گرفته است. برس‌های صنعتی در کیفیت‌های مختلف تولید می‌شوند. اما برای سورتینگ، باید برس باکیفیت و متناسب انتخاب نمود. در صورت استفاده از برس صنعتی باکیفیت پایین، میزان عملکرد این برس صنعتی کاهش یافته و در نهایت عملیات سورتینگ با مشکل مواجه می‌شود. علاوه بر برس صنعتی از انواع فرچه‌های صنعتی هم در این زمینه می‌توان استفاده نمود. عموما اشکال هندسی برس سورتینگ یا فرچه سورتینگ میوه، به صورت استوانه‌ای می‌باشد. برس سیلندری یا همان فرچه غلطکی متداول‌ترین کاربرد را در زمینه سورتینگ دارد. فرچه‌های غلطکی عموما برای زدودن آلودگی و شست و شو یا تمیز نمودن سطوح بکار می‌روند. تمامی فرچه‌های غلطکی به دستگاه سورتینگ کمک کنند تا در مدت زمان کم و با سرعت بالا انواع مرکبات و محصولات را جدا سازی و دسته بندی نماید.

 

انواع برس دستگاه‌های سورتینگ مرکبات

 

فرچه‌ها یا برس‌های سورتینگ میوه با دارا بودن ویژگی‌های خاص خود می‌توانند به عملیات جدا سازی کمک نمایند. اما در زمینه سورتینگ علاوه بر فرچه غلطکی می‌توان از فرچه‌ها یا برس‌های:

  • برس دیسکی
  • برس تخت
  • برس‌های نواری

استفاده نمود. اکثر ماشین آلات و تجهیزات حوزه کشاورزی و حتی سورتینگ هم از برس‌های صنعتی نامبرده شده و سایر ارقام‌های برس صنعتی هم استفاده می‌کنند. بیشتر برس‌های صنعتی در خط تولید کارآیی دارند. اما فرچه غلطکی پرکاربردترین نوع فرچه می‌باشد. در زمینه سورتینگ می‌توان برای شست و شوی، پولیش، خاک گیری، آب گیری و خشک کردن فرچه غلطکی را بکار برد.

سورتینپگ مرکبات

پرکاربردترین برس‌های سورتینگ محصولات کشاورزی

 

کاربرد برس‌های صنعتی برای برخی از محصولات کشاورزی کم و در مقابل برای برخی از محصولات بسیار زیاد است. از همین رو برای هر یک از محصولات پر مصرف کشاورزی، برس صنعتی مربوطه هم تولید می‌شود. متداول‌ترین برس‌های صنعتی در زمینه سورتینگ به شرح زیر است:

  • برس کیوی (برای پرز گیری سطح کیوی)
  • برس مرکبات (جهت شست و شوی و پولیش انواع مرکبات مانند لیمو، پرتقال، نارنگی و…)
  • برس هویج شویی (جهت استفاده برای شست و شوی سبزیجاتی مثل شلغم، هویج و…)
  • برس سیب زمینی (برای خاک گیری سطح سیب زمینی)
  • برس خیار شویی
  • برس فراوری رطب (جهت شست و شوی و بسته بندی کردن خرما)
  • برس خندان کن پسته
  • برس زیتون
  • برس پیاز و سیر (جهت پوست کندن انواع پیاز و سیر).

 

تمامی برس‌های نامبرده شده، طی فرآیندهای مختلف ممکن است تحت رطوبت قرار بگیرد. برس سورتینگ باید با کیفیت بالا بتواند در برابر رطوبت‌های شدید مقاومت کند. از طرفی مقاومت لازم را برای انجام فرآیندها داشته باشد. جنس لایه بیرونی باید به نحوی باشد که پوست محصول از آسیب دیدن در امان بماند. پارس برس، یکی از مراکز معتبر در زمینه تولید و ارائه انواع برس و فرچه سورتینگ میوه است. کیفیت محصولات تولیدی این مرکز به نحوی است که می‌توان در طولانی مدت از آن  بدون هیچ آسیبی استفاده نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *